MAIL

AICI VA PUTETI INSCRIE PE ACEST BLOG DACA SUNTETI CU SUFLETUL ALATURI DE NOI!

VA ROG INSCRIETI-VA AICI PENTRU A PUTEA COMUNICA !

vineri, 24 februarie 2012

Poeti romani in neuitare - Teodor Paca ( Pica ) si Spiridon Popescu

Doamne, daca-mi esti prieten,


Doamne, daca-mi esti prieten,
Cum te lauzi la toti sfintii,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu parintii.


Doamne, daca-mi esti prieten,
N-asculta de toti zurliii,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu copiii. 


Doamne, daca-mi esti prieten,
Nu-mi mai otravi ursita,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu iubita. 


Doamne, daca-mi esti prieten,
Cum sustii in gura mare,
Moaie-ti tocul in cerneala
Si-nainte de culcare 


Da-i in scris porunca mortii,
Cand si-o ascuti pumnalul,
Sa-l infiga-n mine, Doamne,
Si sa lase-n viata calul. 




Scurtă despărţire

Va las în valea acestei stinse plîngeri
Orice sfirşit vesteşte-un început,-
Mă duc eu primul sînt mai priceput,
Sa pun din vreme şeile pe îngeri .

Zvîntaţi cu zîmbet aripile plînse,
V-aştept la grajdurile de zmarald,-
Nu vă grăbiţi, dabia-i amiaz şi cald
Şi eu v-aştept şi chingile sunt strînse .

Cînd veţi veni-n amurg sub înserare,
Vom călări frumoşi prin elizeu,
In cavalcadă, pîn-la Dumnezeu
Descalecind la tronu-i, la picioare.

Ne-om prosterna cu frunţile alese
Pe lespedea de nouri, luminată,-
Cel mai frumos din noi va spune: "Tată,
Ţi s-au întors feciorii cu mirese.

Pe unde ne-ai trimis a fost şi bine
Si rau a fost pe drumul strabatut,
Dar tot ce-ai scris sa facem am facut
Si nu te-a dat nici unul de rusine.

Acuma ne-am întors cu toţi, -ne iartă
Ce altă slujbă ne aşteaptă, Tată?!"

...................................

Zvintati cu zîmbet aripile plînse,
V-aştept la grajdurile de zmarald,-
Nu vă grăbiţi, deabia-i amiaz şi cald
Şi eu v-aştept şi chingile sînt strînse.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu